Evocasa Optima
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

FONDUL DE RULMENT

5 participanți

In jos

FONDUL DE RULMENT Empty FONDUL DE RULMENT

Mesaj  dandavid 5/10/2011, 22:33

Buna ziua
Din surse oficiale ( scrisoare ) Decizia pentru infiintarea asociatiei de propritari a fost pronuntata, din surse mai putin oficiale stimabila companie ADAMA renunta la a mai plati facturile pentru utilitati, motiv pentru care suntem nevoiti sa ne gospodarim singuri. Primul pas ar fi sa colectam un fond de rulment , o suma calculata de comun acord din care sa incepem sa platim facturile. urmanda ca la plata cotelor ( cele noi ) de intretinere sa completam acest fond. Facturile emise de catre furnizorii de utilitati au dupa cum stim scadenta la 30 zile. In cazul in care ADAMA nu ma mai achita aceste facturi trebuie sa le achitam noi ca asociatie altfel riscam sa ramanem fara utilitati in lunile de iarna.
Propun sa ne adunam si sa facem un calcul pentru stabilirea cotelor de fond de rulment. ( este o chestiune foarte serioasa )
Aveti propuneri in legatura cu ziua ..ora cand sa ne strangem ??
Eu as propune saptamana viitoare in orice zi ..dupa orele 20.

dandavid

Mesaje : 77
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty FONDUL DE RULMENT

Mesaj  mihaela_birlan 6/10/2011, 09:42

Buna seara,

In primul rand, daca intr-adevar a fost emisa decizia pentru infiintarea Asociatiei, a fost comunicata oficial? Se afla in posesia cuiva ? Este insotita de vreo adresa din partea ADAMA? Ce contine adresa ?

Apoi, in aceste conditii si avand in vedere cele prezentate de David Dan, primul pas este solicitarea unei liste / evidente clare a facturilor neplatite pina la aceasta data catre furnizorii de utilitati, dar si a listei cu restantele la plata intretinerii - si aceasta pe primul plan, nicidecum constituirea unui fond de rulment. Restantele oricum trebuie platite la furnizorii de utilitati ! Nu inteleg propunerea, se doreste achitarea acestor restante din acest fond de rulment ?

Altfel, asociatia va plati facturile emise pe numele ei dupa ce toate demersurile se vor efectua.

Situatiile trebuie sa fie clar intocmite si predate ... cui ? Cine se va ocupa de calcularea cheltuielilor de intretinere ? de inasari si plati ?de evidenta facturi ? de intocmire registre ? Asa cum, noi toti, am solicitat si pina acum, cheltuielile de intretinere trebuie calculate corect, atent si tinuta o evidenta stricta a incasarilor si platilor catre furnizori.
Functie de raspunsul la toate aceste intrebari, de data stabilita pentru finalizarea listei de intretinere si de data pentru achitarea cotelor fiecarui apartament, e posibil NICI SA NU FIE NECESAR UN FOND DE RULMENT !

Oricum din fondul de rulment s-ar putea folosi doar pentru plata facturilor curente, si daca toti locatarii achita in termenul stabilit ( oricum nu suntem prea multi ! ) repet e posibil NICI SA NU FIE NEVOIE DE FOND DE RULMENT !

Propun ca in cadrul intilnirii sa se discute in primul rand acest lucru si pina atunci trebuie interesat ce obligatii exista referitor la preluarea contractelor de utilitati ? ce formalitati de indeplinit , termene ? Cine se va ocupa de toate acestea ? Eu peronal doresc sa fiu tinuta la curent cu toate aceste demersuri si multumesc anticipat.

Pe de alta parte, informatia referitoare la hotarirea ADAMA este venita "pe surse" cum se spune sau este oficial ?

Pentru ca, de exemplu, intreb cum se va proceda cu chelt de curent electric pentru cei carora nu li s-a instalat contuarul nici pina acum. Si in general toate evidentele trebuie tinute cu maxima atentie avand in vedere apartamentele nevandute.

Oricum consider ca toate problemele trebuie analizate, tratate cu seriozitate si documentate bine inaintea oricarei hotariri.

Numai bine,

Mihaela Birlan

mihaela_birlan

Mesaje : 13
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  dandavid 6/10/2011, 10:27

Un fond de rulment este necesar datorita faptului ca incepand cu luna Septembrie se vor emite facturi de catre furnizori catre beneficiarul : ASOCIATIA DE PROPRIETARI si as fi foarte curios cine le plateste, sau din ce bani. Cotele de intretinere afisate pana acum sunt datorii catre adama nu catre furnizori. Adama a platit pana in luna septembrie . Cotele de intretinere restantele sunt datorii catre adama. Din acele restante nu poate sa plateasca nimeni nici un furnizor. Chestiunea este foarte serioasa. Eu zic sa ne intalnim sa o discutam. Facturile emise de furnizori au in general termen de scadenta 30 zile , ne vom trezi in decembrie ca nu avem bani sa platim facturile si ..........

dandavid

Mesaje : 77
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  mihaela_birlan 6/10/2011, 10:46

Chiar daca este asa, facturile pentru septembrie se vor plati in termen de 30 zile astfel:

- calcul si afisare cota de intretinere imediat dupa emitere facturi - in maxim 2 3 zile . cand se emit facturile ? s-a interesat cineva ?
citirile pe septembrie sunt facute, asa ca nu poate fi o problema calculul.
- plata de catre fiecare dintre noi, de asemenea imediat
- plata facturilor de utilitati

Concluzie, fiecare trebuie sa plateasca intretinerea imediat, doar suntem o mana de oameni si sunt convinsa ca ne putem intelege, astfel ca NU VA FI NEVOIE DE FOND DE RULMENT!

De acord ca este o chestiune serioasa. Seriozitate am rugat si eu din partea noastra, atuturor, de fiecare data !

De aceea, raspunsul la intrebarile anterioare reprezinta primul pas. Cu riscul ca ma repet, cine va face calculul pe septembrie ? Adama nu mai plateste ea facturile pe sept ? A comunicat oficial ? Eu vreau sa platesc chiar saptamina viitoare regia, cui ? cat? unde? la fel ca mine sunt sigura ca vor sa plateasca si alte vecini.


mihaela_birlan

Mesaje : 13
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty FONDUL DE RULMENT

Mesaj  mihaela_birlan 6/10/2011, 11:01

As avea rugamintea sa fie afisata o copie a deciziei si a adresei cu care a fost comunicata.

Cum ne numim ? Asociatia de proprietari nr.___? cu sediul ?

De luat in discutie sa mergem cu aceeasi firma de administrare pentru calcul , plati si evidente ! cel putin o perioada , nai ales va vine anotimpil rece.

Eu am propus catre Adama, acum ceva timp si din nou chiar azi , si repet si aici sa se faca o citire la contoarelor de caldura la fiecare apartament - ca index de pornire pentru aceasta iarna !

Eu voi incerca sa fiu prezenta la sedinta daca se hotaraste pentru saptamina viitoare !

Seara buna !

mihaela_birlan

Mesaje : 13
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  dandavid 6/10/2011, 11:36

http://www.eva.ro/casa-si-familie/bugetul-familiei/ce-trebuie-sa-stii-despre-fondul-de-rulment-si-fondul-de-reparatii-articol-8848.html

in alta ordine de idei facturile nu vor fi emise toate la aceeasi data in asa fel incat in 2 ,3 zile cineva ( care trebuie bineanteles platit ) sa faca repede calculul si sa afiseza listele. O factura poate fi emisa pe data de 1 ale lunii pe cand o alte pe data de 25 sa zicem , nu putem decat sa ne dorim ca in cele 5 zile ramase sa adunam banii , poate unii nu au , poate nu sunt acasa ..etc. si apoi poate sa apara plata penalitatilor catre facturile furnizorilor. cine plateste penalitatile ???

Eu zic , ca trebuie un asemenea fond. Acum tocmai din acest motiv trebuie sa ne strangem sa discutam cum procedam, de comun acord.

dandavid

Mesaje : 77
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  mihaela_birlan 6/10/2011, 12:47

toate facturile au fost emise pina in data de 10 ( am verificat din luna mai pina acum). Este timp destul pentru calcul si plata.

nu este nevoie de fond de rulment

mihaela_birlan

Mesaje : 13
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  dandavid 7/10/2011, 01:23

Riscati sa va pacaliti singura si sa induceti si pe alti locatari in eroare.

Datele de emitere ale facturilor nu sunt asa cum precizati dumneavoastra adica :

Gaze - Data emitere factura 07 ale fiecarei luni - data scadenta 06 ale lunii urmatoare.
Apa Nova - Data emitere factura 13 ale lunii - data scadenta 28 ale aceleiasi luni.
ENEl - Data emitere factura - 28 ale lunii - data scadenta 08 ale lunii urmatoare.

Nu ma intrebati de unde am datele de mai sus pentru ca stiti foarte bine de unde.

Avem nevoie de fond de rulment.

dandavid

Mesaje : 77
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  dandavid 7/10/2011, 01:28

Si de retinute este fatul ca uneori facturile sunt emise la datele respective dar vin cu intarziere. In consecinta este nevoie de mai multe alinieri ale planetelor in mod favorabil decat un heirupism energic cu suflecari de maneci pentru calcul rapid in 2 3 zile + afisari de liste + colectare bani + alergare de colo clolo pentru plati ......

Avem toti dreptul la opinie , va respect parerea si opinia dar trebuia sa ne adunam cu totii sa vedem cum facem.
Va rog sa propuneti o zi din saptamana viitoare cand putem si avem timp sa ne adunam .


eu propun joi orele 20 - 20:30

dandavid

Mesaje : 77
Data de inscriere : 13/01/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty valoare fond rulment

Mesaj  anca_afloarei 17/10/2011, 04:50

Eu sunt de acord cu fondul de rulment, este prea important sa ne riscam. Suntem multi, sunt multe variabile...Cred ca ar trb sa ne gandim la echivalentul a 2-3 intretinerei pentru fond. 500 ron?

anca_afloarei

Mesaje : 11
Data de inscriere : 16/02/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  Baschir Laurentiu 17/10/2011, 21:46

tinand cont de semnaturile vecinilor din tabelul de la intrare sedinta unde se va discuta acest subiect in asamblu se va tine maine miercuri 19.10.2011 orele 20:00.

Baschir Laurentiu
Admin
Admin

Mesaje : 56
Data de inscriere : 18/02/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  Bogdan25 18/10/2011, 02:32

Dragi vecini,

Eu nu am inteles urmatoarele:
1. plata intretinerii se va face in continuare in conturile GILA?
2. "adusul la zi a intretinerii" se refera la ultima intretinere, respectiv facturile emise pe numele administratiei, sau la toate intretinerile neplatite de unii vecini? Pt ca exista o urma de protest in cazul unor locatari cu privire la modul de calcul a intretinerii (caldura, apa calda, etc) si nu mi-as dori prin fond de rulment sa ii "scot" din protest.
3. cine va calcula intretinerea si in cazul in care asociatia: la ce mai platim firma de administrare si nu incetam contractul?

Fondul de rulment trebuie sa reprezinte o contributie mica, fixa, cu frecventa lunara/apt drept buffer pentru plata facturi insa nu un heirup al unora pentru a achita intretinerile neplatite ale altora.

Sper (sa nu raman cu speranta) ca la aceasta sedinta sa vorbim si despre:
1. PORNIREA CALDURII IN BLOC, daca mai stau mult cu caloriferele reci o sa concep un foc de tabara pe etaj
2. PARCATUL IN CURTEA INTERIOARA A BLOCULUI - inteleg ca in momentul de fata este pe baza de smecherie

Apropos de parcat, sper sa participe la sedinta si firma de administrare, in special dl Catalin care inteleg ca gestioneaza si parcarea, dand dispuneri celor de la paza cu privire la cine poate si cine nu poate parca in curte, separat de lista cumparatorilor de parcare.

Multumesc.

Bogdan25

Mesaje : 12
Data de inscriere : 14/04/2011

Sus In jos

FONDUL DE RULMENT Empty Re: FONDUL DE RULMENT

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum